Oriëntatie - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Marielle Portier - WaarBenJij.nu Oriëntatie - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Marielle Portier - WaarBenJij.nu

Oriëntatie

Blijf op de hoogte en volg Marielle

13 September 2015 | Verenigde Staten, Auburn

Heeej allemaal hier ben ik weer. De tweede dag was een zeer geslaagde dag, Ik heb eindelijk de main campus gezien met alle schoolgebouwen en er hangt echt zo'n leuke sfeer en het is er best wel groot. Er zijn trouwens echt super veel eekhoorns hier.

Ik ben ook met een paar nederlanders door het bos gaan wandelen, wat echt prachtig is, en wij zijn op een uitkijk punt geweest waar je Mount Rainier prachtig kon aanschouwen. Het blijkt dus ook dat het een vulkaan is die al over zijn tijd is, dus het zou ook nog kunnen uitbarsten :/ maar onze gids Kiki die hier al 3 jaar is, zei dat we aan de goede kant van de vulkaan zitten dus niet heel erg gevaar lopen.

Die avond was er een tripje georganiseerd voor alle nederlanders naar Mod pizza en Trader Joe's om wat boodschappen te doen. Mod pizza was echt super gaaf, je kon voor $7,47 dollar je eigen pizza samenstellen en je kon er zoveel opdoen als je wilt en het was echt super lekker, dus als een van jullie ook eens een Mod pizza restaurant in de buurt heeft, is het zeker een aanrader.

De eerste dag van oriëntatie was ik echt super vroeg wakker (al om half 5 :O) ik geef de jetlag de schuld. Het begon die dag met uitleg over de campus apartments met pizza als ontbijt, ook weer een beetje typisch Amerikaans maar zeker wel lekker. Daarna was er echt een awesome trip naar Walmart. Ze hebben er echt alles, ook de stereotiep Amerikanen die je op altijd op die plaatjes ziet op Facebook enzo, echt geweldig. We hadden helaas niet zoveel tijd in de winkel, omdat we om 3 uur al weer terug moesten, dus heb ik lang niet alles kunnen halen wat ik nodig heb. Zeker nog een goede reden om weer terug te gaan.

Op de main campus was er een heel lijstje wat we af moesten werken met dingetjes die we nog moesten regelen. Hier ook weer veel nieuwe mensen leren kennen, onder andere ook een Indonesiër :) Ook was er gratis hotdogs en drinken, en daar houden wij Nederlanders wel van, dus daar is zeer goed gebruik van gemaakt.

Vandaag ging de oriëntatie verder, en het begon met n ontbijtje wat niet echt super lekker was. Het was namelijk een soort van hamburger met ei en als ontbijt is dat niet echt lekker. Daarna hadden we de placement test die ik al thuis had gemaakt, maar je kon ook een deel over doen en dat heb ik gedaan. Zo heb ik mn score flink verbeterd, waardoor ik veel meer vakken kan kiezen:D En ja ook vandaag weer allemaal leuke gratis spulletjes.

Ook heb ik eindelijk met adviser gezien, ze heet Mim en is best wel aardig. Ik heb ook eindelijk met mijn Amerikaanse huisgenootje gepraat en ze blijkt ook pas 18 te zijn en is hier pas sinds een maand, dit had ik niet verwacht, maar ze is echt super aardig en kan leuk met haar kletsen.

Morgen, wanneer het zondag is, hebben we even een rustdag en maandag gaat de oriëntatieweek verder met onder andere de seattle trip en de overnight camp waar ik echt super veel zin in heb. Dus waarschijnlijk krijgen jullie daar allemaal verhalen over in m'n volgende blog.
bye bye

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Auburn

Marielle

Ik ben 19 jaar oud en ben in zomer 2015 geslaagd van het Minkema college. Ik had nog geen idee wat ik wilde studeren dus ben ik nu een gap year aan het nemen in Amerika.

Actief sinds 06 Sept. 2015
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 2739

Voorgaande reizen:

09 September 2015 - 31 Maart 2016

Green River College usa

Landen bezocht: